onsdag 13 juni 2012

Det är alltid nu & prickigt

I boken jag läser stod det såhär.
"Det är alltid nu när du gör någonting.
Det är aldrig igår eller imorgon.
Just nu kan det bara vara idag."

Just nu kan det bara vara idag, dethär är livet.
Ibland glömmer jag nog bort att livet inte är imorgon eller om en veckan, livet pågår just nu.

Ibland är det skönt att bara tycka synd om sig för att man måste vända på slantarna
eller känner sig stressad.
Ganska snabbt rusar "stackars mig"-känslan förbi när jag tänker på människor i min närhet
som tampas med konkurs, omhändertagna barn eller sjukdomar.
Då tänker jag på allt jag har, det är så mycket mer än det jag inte har.

Under sommarträffen i Öja fanns bara just nu.
När jag höll lilla skrutten Rurik för första gången, så tänkte jag att dethär är livet.



Hanna och prickar. 



I nya villan skall Nina sova på midsommarn.



Rurik och den prickiga mamman.



 Spel efter bastubad.



 Tå ja va lill va allt prickot.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar