torsdag 16 augusti 2012

Jag lever sommarliv

Det har varit tyst här på sista tiden för jag har levt sommarliv.
Idag var en vacker dag och jag gjorde ungefär som jag gjort de andra vackra sommardagarna,
jag åkte ut till landsbygden och träffade en kär vän.
Vi pratade om känslor, planer och minnen medan vi öste ner vinbär och hallon i hinkar.
Det är kanske den bästa umgängesformen, att stå och arbeta med händerna i varsin bärbuske
medan solen skiner och man pratar om allt.

Medan vi rotade runt i min gudmors bärdjungel så surrade glassmaskinen i köket.
Där hade dottern i huset grävt fram glassmaskinen från bardomen.
Vaniljglassen var sommarens godaste, med mosat kex och vilda hallon.
Jag åkte hem nöjd och mätt med bär, blommor och nykokt saft.

Det kommer mera bilder och texter från sommaren, men inte ikväll,
för nu skall jag gå ner till kylrummet med vinbärssaft och krusbärssylt.
Stadens bästa kylrum enligt en gammal tant jag mötte i trapphuset.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar