tisdag 15 januari 2013

Vardagsliv och gammalt pyssel

Jag är vid liv, och har feber.
Därför känner jag nu att jag har tid med ett blogginlägg.

Det har varit mycket på senaste tiden (månaderna). Med vad jag varit upptagen med kan jag inte riktigt säga,
mitt liv fylls helt enkelt upp ganska bra av vardag.
Jag har många vänner som hela tiden är på språng, de verkar som om de minglar med nya människor varje kväll, åker på spännande resor och bakar krävande surdegsbröd.
Jag jobbar, äter, vinterbadar och sover. Jag känner mig lite tråkig.
Det är ett bra tag sedan jag känt ett sug efter att lära känna fler människor, testa chutney recept eller åka till ett land där jag inte förstår språket.

Det är väl helt enkelt så att jag tycker det är lite skönt att leva vardag.
Allt för tråkig är jag nog ändå inte, att bli medlem i Vaasan Pingviinit utan att någonsin ha vinterbadat förr var för mig en fin prestation. Och så har jag gått och blivit egenföretagare.

Idag blir det antagligen flera inlägg, det känns som en ypperlig dag att blogga och vila om vart annat.




Från vårt kök.
Dekorplast (frostad vinyl) som jag klippt till i fina former 
för att sedan klistra fast på insidan av glasdörrarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar