onsdag 12 september 2012

Tisdag & te


Igår var en helt vanlig tisdag, en ledig sådan. Det betyder att min lördag består av jobb. 
Jag har haft mindre kvällar och mer dagar med jobb den senaste tiden, känns väldigt bra
då jag hinner äta middag normala tider och kan gå på promenader och syjunta om kvällarna. 

Handarbetslusten kom med hösten och jag virkar kuddar, pannlappar och telefonfodral. 



Virkning går hand i hand med tedrickande och jag njuter av alla sorter jag hämtat hem från grannlandet. Flyttar runt de fina förpackningarna som små stilleben, sambon är sådär halvnöjd över detta te letande.




Det bor nu en Exakta Piccolo hos oss, naturligtvis får även vågen delta i mina stilleben. 
Den dök upp i "den stora källarstädningen" hos M:s mamma. 
Andra saker som hittades i källaren var fina papper i mängd och massor 
från tiden det fanns ett tryckeri där, en Teletubbie dräkt och några Arabia tallrikar till vår samling. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar