tisdag 2 oktober 2012

Höjdhopp



Jag sov dåligt i sista natt och lika bra som en liten gris denna natt.
Kanske har jag varit nervös för det nya jobbet,
jag har en tendens att bli det
fastän utmaningarna jag just då står inför inte på något sätt är oöverkomliga.

Jag beter mig ungefär som när det skulle hoppas höjd i lågstadiet,
jag springer med mina små ben ända fram till den låga ribban och tvärnitar.
Jag drar ut på pinan och upprepar den proceduren tre eller fler gånger
för att till sist dyka över ribba och låt rumpan snudda i och slå svanken
när jag landar på ribban och den inte så mjuka madrassen.
Huvudsaken är ju inte att jag hoppar över, huvudsaken är att jag hoppar.

Jag har inte koll just nu, men det är lugnt,
det har dom inte heller på kommande jobbet där dom trodde att jag skulle börja en vecka tidigare.
Än hinner jag torrträna höjdhoppet här hemma, kanske konstruera ett svankskydd till och med.


Bilden är lånad från utmärkta Present&Correct.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar