onsdag 27 februari 2013

Hemmadag


Sitter hemma med mitt bleka ansikte och dricker te, bläddrar i en fin bok 
och diskar de där vinglasen som stått på diskbänken allt för länge eftersom de inte ryms i maskin.
Jag är förkyld, precis som resten av människorna på mitt jobb.

Har skaffat mig ny telefon och matta.
Telefonen försökte jag blogga från men gav upp när den mödosamt skrivna texten råkade försvinna, 
det är fel på någon inställning, antingen min eller telefonens.
Den är allt för stor och avancerad för mig, men oerhört underhållande. 
Min lilla gamla telefon somnade in, den som hade så oerhört segt batteri. 

Mattan hade jag inga svårigheter att komma överens med direkt. 
Den är köpt på torgmarknad och passar bra med tvätten och kuddarna i vardagsrummet. 

Boken på bilden håller mig inspirerad idag och vårkänslor får jag av min spirande avokadoplanta.
Tänk att det skall krävas en förkylning för att få till ett blogginlägg.



 




1 kommentar:

  1. Tänkte bara tipsa om min nya tävling där du kan vinna ett objektiv till mobilen! Var gärna med :D http://adaras.se/2013/april/vinn-ett-fish-eye-objektiv-for-mobilen.html#comment

    SvaraRadera